איזה כיסא בטיחות מומלץ? ואיך נדע לבחור? המדריך המלא

הילדים שלנו הם הדבר היקר ביותר עבורנו, והיינו רוצים ללכת לישון בהרגשה שאנו מספקים להם את ההגנה הטובה ביותר – הן ההגנה הנפשית והן ההגנה הפיזית. כיסאות בטיחות השומרים על הילד ומגנים עליו במקרים של תאונות דרכים, לא עלינו, הינם מוצר בסיסי בהגנה על ילדינו. במאמר זה נסקור את הפרמטרים השונים בבואנו לבחור כיסא בטיחות, ונציג חמישה כיסאות בטיחות מומלצים המתאימים למצבים שונים.
כיסא-בטיחות-מומלץ

Baby-Safety בדקו ומצאו – 5 כיסאות הבטיחות המומלצים ביותר

כיסא בטיחות המומלץ ביותר עם תמורה לכסף – Britax Allegiance

לא במלאי
as of מאי 1, 2024 4:40 am
Amazon.com
עודכן לאחרונה ב- מאי 1, 2024 4:40 am

כיסא בטיחות זה מספק הגנה מירבית על ילדיכם מגיל 0 עד למשקל של 29.4 ק"ג (בערך גיל 5). כיסא בטיחות זה קיבל את המלצנו מכיוון שהוא מציג מעטפת בטיחותית מקיפה – החל מבסיס הכיסא המונע החלקה קדימה בעת תאונה, דרך מערכת ספיגת אנרגיה הכלולה בו המשככת את עוצמת המכה בעמוד השדרה, ועד לשילוב של חומרים חצי גמישים בגוף הכיסא המאפשרים כניסה של הילד לתוך הכיסא והקטנת עוצמת המכה.

*גולשים יקרים שימו לב כי חובת התקנה מכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב נכנס לתוקף.

כיסא בטיחות – Chicco NextFit Zip Max

$319.99
במלאי
3 new from $319.99
as of מאי 1, 2024 4:40 am
Amazon.com
עודכן לאחרונה ב- מאי 1, 2024 4:40 am

כיסא בטיחות זה הינו מעט יקר אולם הוא מספק כיסא בטיחות מודולרי היכול להתאים ל-9 מצבי ישיבה \ שכיבה שונים. הכיסא מאפשר ישיבה כנגד כיוון הנסיעה גם בגילאים מתקדמים, וקיבל את תו התקן האמריקאי.

כיסא בטיחות – Evenflo Maestro Sport

$109.99
במלאי
4 new from $99.99
as of מאי 1, 2024 4:40 am
Amazon.com
עודכן לאחרונה ב- מאי 1, 2024 4:40 am

כיסא זה מתאים לילדים מגיל שנתיים ועד לילדים בוגרים הצריכים הגבהה בלבד. הכיסא מעוצב באופן אלגנטי ובהחלט מספק תמורה מצוינת למחירו.

כיסא בטיחות – Britax Boulevard ClickTight

לא במלאי
as of מאי 1, 2024 4:40 am
Amazon.com
עודכן לאחרונה ב- מאי 1, 2024 4:40 am

כיסא בטיחות זה הינו המילה האחרונה מבחינת מודולאריות ונוחות התקנה. ההתקנה וההוצאה של המושב קלים לתפעול, מבלי לבוא על חשבון הבטיחות או האיכות. מחיר הכיסא אמנם מעט גבוה אולם הוא מספק הגנה עוטפת ומאפשר בחירה מבין 7 מצבי ישיבה ו-7 מצבי שכיבה.

כיסא בטיחות – Evenflo Every Stage

עודכן לאחרונה ב- מאי 1, 2024 4:40 am

כיצד בוחרים כיסא בטיחות מומלץ?

1. רמת בטיחות

כיסא הבטיחות, כשמו כן הוא, צריך לספק בטיחות לילד המונח בו. רמת הבטיחות נקבעת על ידי מספר תקנים, כאשר המרכזיים שבהם הינם התקן האירופאי והתקן האמריקאי. שימו לב שהתקנים נבחנים בארץ המוצא שלהם, על ידי מידות הרכב המצויות שם, כך שבמידה ואתם מחזיקים ברכב אמריקאי (ביואיק, טסלה וכדו') חשוב לוודא שהתקן האירופאי מתאים לכם, וכן להפך.

תקן אירופאי – ECE R44/04

תקן זה הינו התקן האירופאי הישן, והבדיקות שלו מקילות מעט בהשוואה ליתר התקנים. למשל, בובת הניסוי מכילה פחות חיישנים מיתר התקנים, והמושב עשוי להיות מותקן באמצעות חגורה או איזופיקס (חיבור ייעודי המתחבר ישירות לשלדת הרכב).

תקן אירופאי – I-Size

תקן זה הינו התקן האירופאי החדש, והוא מחמיר יותר מקודמו. תקן זה ניתן רק למושבים המתחברים נגד כיוון הנסיעה, ומספק תו תקן איכותי יותר מהתקן הישן.

תקן שוודי – plus test

התקן השוודי מהווה קפיצת מדרגה גם בהשוואה לתקן האירופאי החדש, והוא בודק בצורה מחמירה יותר דברים כגון פציעות צוואר, תאונות במהירויות גבוהות וכדו'.

תקן אמריקאי – Fmvss 213\225

באמריקה אין מכון הבודק בעצמו את הכיסאות, אלא מכון התקנים מציב דרישות וכל חברה נדרשת לעמוד בקריטריונים אותם הוא קבע. כל חברה עורכת את הניסויים באופן עצמאי, דבר המקשה לדעת איזה כיסא בטיחותי יותר מחברו, אולם יש לזכור כי כל הכיסאות שעברו את המבחן צריכים לעמוד בסטנדרט בטיחותי גבוה.

2. מחיר

הדבר השני אליו עלינו לשים לב בבואנו לרכוש כיסא בטיחות הינו המחיר. כמובן שאיננו רוצים לחסוך בבטיחות ילדנו, ועל כן לא מומלץ לרכוש כיסאות זולים בצורה מחשידה. עם זאת, ישנם כיסאות המספקים אפשרויות שאיננו צריכים ועל כן לא תמיד כדאי לרכוש את הכיסא היקר ביותר. נקודה שיש להתחשב בה הינה העובדה שכיסאות יקרים מחזיקים בדרך כלל לשנים רבות, כך שניתן להשתמש בהם למספר ילדים ואין צורך לרכוש כיסא בטיחות עבור כל ילד.

3. מידות

כיסאות הבטיחות צריכים להתאים למידות הרכב שלכם, לכן חשוב לבוא עם מידע זה בטרם הרכישה. שימו לב שיש לחבר את הכיסא במושב בו אין כריות אוויר, ולמקם אותו כנגד כיוון הנסיעה. מלבד ההתייחסות לתקנים האירופאים או האמריקאים שציינו לעיל, יש לשים לב לרוחב הכיסא. קיימים בשוק כיסאות רחבים התופסים מושב וחצי, כך שאם אתם מתכננים להושיב שלושה אנשים במושב האחורי עליכם לבדוק שכיסא הבטיחות מאפשר זאת.

4. סוג כיסא

החוק מחלק את התפתחות הילד לשלושה שלבים מרכזיים הדורשים כיסאות שונים:

גילסוג כיסא
עד גיל שנהמושב דמוי סל קל המותקן נגד כיוון הנסיעה. רוב המכונים ממליצים לנסוע בצורה כזו עד גיל שנתיים לפחות, היות ושרירי הצוואר של התינוק עדיין חלשים ולא יוכלו להתמודד עם העומס שתאונת דרכים עלולה להפעיל עליהם.
עד גיל 3מושב בטיחות בעל חגורות פנימיות המותקן עם הפנים לכיוון הנסיעה.
עד גיל 8מושב הגבהה (בוסטר). מושב זה חשוב עד הגעתו של הילד לגובה של 145 ס"מ, היות והוא מתאים את חגורות הבטיחות למידות הילד.

5. מודולריות

ישנם כיסאות בטיחות המתאימים לטווח גילאים מסוים בלבד, וישנם כיסאות המציעים מודולריות לטווח גילאים רחב. בחירת כיסא בעל טווח גילאים רחב חוסכת את הצורך ברכישת מספר כיסאות בטיחות, אולם חשוב לשים לב שמודולריות זו אינה באה על חשבון האיכות והבטיחות של הכיסא.

6. מורכבות ההתקנה

ישנם כיסאות הנשלפים בקלות וישנם כיסאות המתחברים בצורה מאסיבית כך שכל הכנסה והוצאה שלהם עשויה להיות מורכבת. פרמטר זה משמעותי במיוחד עבור אנשים המחזיקים מספר רכבים או במקרים בהם אתם מתכננים להכניס ולהוציא את מושב הבטיחות באופן תדיר. גם כאן, חשוב לשים לב שקלות ההתקנה אינה באה על חשבון הבטיחות של הכיסא.

7. ניראות

אמנם פרמטר זה הינו שולי בהשוואה ליתר הדברים שמנינו לעיל, אולם בהחלט יש להתחשב בו, במיוחד בגילאים מתקדמים יותר בהם ילדכם מפתח מודעות, וצפוי להעביר בו שעות רבות. כיסא מכוער עשוי לגרום לדחייה מצד הילד, ואילו כיסא יפה, או לכל הפחות נעים לעין, עשוי ליצור חיבור בקלות גדולה יותר.

כיסא בטיחות זה יכול ללוות את ילדכם משלב הלידה ועד לגיל 8, תוך התאמה מירבית למידותיו של הילד. בכיסא מותקנת מערכת למניעת שיכחת ילדים וזיהוי מצבי מצוקה. כיסא זה קיבל את תו התקן האמריקאי, והוא נחשב לכיסא בטיחותי בצורה יוצאת דופן.

הרשמה לניוזלטר
צוות baby-safety
צוות baby-safety

הצוות מביא את התכנים החשובים ביותר, ומשקיע במחקר ובכתיבה כדי לתת לכם את המידע העדכני ביותר.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

שטחי פרסום/קניית קישור

מעל 2,600 כניסות אורגניות בחודש לאתר,
מקהל ממוקד של הורים לילדים ותינוקות.
אתר עם תוכן איכותי בלבד!